lørdag 1. januar 2011

Tale til mamma

Jeg er ny leder på barnetrimmen for ungene under skolealder. Det er så moro med en skokk med elleville unger som leiker, hyler, danser, balanserer, hopper og ramler. Og slår seg. Litt. Unger som utfolder seg, tester sine egne (og mine og foreldrenes) grenser for hva de kan og tør. En liten time hver mandag fra klokka fem i gymsalen på skolen.

Selvfølgelig er mine egne to små med på trimmen, og det er stor stas. E synes det er ekstra stas at det er meg som er den nye "sjefen", som hun sier.

Da vi kom hjem fra barnetrimmen i går kveld, og inntok kveldsmat til barnetv sa E til seg selv: Jeg vil takke... Og så rettet hun seg opp, så rett på meg og sa med høytidelig stemme:
- Mamma, jeg vil si tusen takk!
- Å, for hva da, undret jeg.
- Tusen takk for at du er så flink på barnetrimmen!

Jeg ble helt rørt, jeg. Så veldig hyggelig at hun kom på at hun ville takke. Og så tenker jeg at jeg må nyte denne tida mens ungene er stolte av meg. Tida da foreldre er superteite og ikke får vise oss offentlig sammen med våre barn kommer nok raskere enn vi tror...

Skrevet 26. oktober 2010

1 kommentar:

Randi sa...

Hei! Så moro med en ny blogg da! Eskil er også med på barnetrim. Hver Torsdag kl.5 :p
Det er absolutt ukas høydepunkt, og Ole Petter som er "trener" er den store helten. Utrolig hvor engasjerte og flinke de er, både i gymsalen og på svømming. Nå etter jul skal de også prøve seg på skøyter.
Det er så godt når barna sier takk, spesielt når vi ikke forventer det. Ofte for små ting,som f.eks Tuuuusen takk for at du vil spille et spill med meg:)

Ha en fin kveld!!