lørdag 1. januar 2011

Plastic fantastic

Jeg tok A med til legen i dag, for hun er så tett i pusten, og i disse svinaktige influensatider er det mer enn foreldre kan tåle ...

A var i et strålende humør, og underholdt venterommet med sang. Vi var en tur hos legen, og han lyttet på brystet, og A var veldig flink. Så skulle hun ta blodprøve. Pleieren vaska fingeren, og mamma forberedte seg med sutt og var klar for å trøste.

- Sånn! sa A da stkket var over. Hun bare så interessert på når pleieren tok det blodet hun trengte. Vi var imponerte både pleieren og jeg. A ble veldig fornøyd da hun fikk rødt plaster og bamse-premie. A kaller plaster for plastikk.

Vi måtte inn til legen igjen for å ta svineinfluensatest. Det gjøres med en vattpinne i halsen, og jeg fikk beskjed om å holde A over armene og tvinge munnen opp med å holde i panna. Men det var nesten ikke nødvendig, jeg bare ba A gape, og det gjorde hun kjempefint. Legen holdt tunga nede med en sånn ispinne-sak, og tok prøva. A brakk seg, men da legen tok remediene ut av munnen kom det greit igjen:
- Sånn! Og jammen var hun like flink, ikke noe problem. Legen krølla sammen plastikk-emballasjen til testutstyret, og A utbrøt:
- Plastikk! Da lo legen godt, og var nokså imponert, tror ikke han venta det fra en halvtannet-åring. At A bare ville vise fram sitt røde, fine plaster kunne jo ikke han vite.

:-D

(Om det er svineinfluensa får vi vite i morra. At jeg er en stolt mamma vet dere nok allerede...)

Skrevet 5. november 2009

Ingen kommentarer: