lørdag 1. januar 2011

Ville antioksidanter

Det er én fordel med å ha en utemmet hage, slik som vi har. Vi har ikke fine blomsterbed og jevn, grønn plen (ennå), men vi har mange ville bringebærbusker med nydelige bringebær! Vi spiser store mengder, rett fra busken. A kjemper seg over steiner og knauser og ned i grøfter for komme til herlighetene. E plukker i en bolle fra utekjøkkenet sitt og knuser med en skje sammen med litt sand og får verdens beste syltetøy. Jeg setter meg ende ned på bakken, og plukker hendene fulle av antioksidanter, som jentene gnafser i seg.

Jeg velger å glede meg over dette framfor å ergre meg over at vi ikke har særlig progresjon på prosjekt hage. Alt til sin tid, og nå er det tid for å proppe små jentekropper med antioksidanter og gode barndomsminner.

Skrevet 21. juli 2009

Ingen kommentarer: