lørdag 1. januar 2011

Leselyst

Jeg skriver jo disse små notatene mine mest for meg selv, for å "dokumentere", reflektere, og ikke minst - for å huske. Dagen i dag er minneverdig!

Det var i dag det gikk opp for meg at E har knekt lesekoden. Hun har alltid vært opptatt av språk, og hun pratet tidlig. Og mye... Hun har kunnet de store bokstavene lenge, og for litt siden begynte vi å snakke om de små bokstavene også. Når vi har lest for henne og A har vi av og til dratt sammen bokstavene til ord for E. Ved leggetid i dag lokket jeg E med at hun kunne prøve å lese litt for å få henne opp trappa til tannpussen. Hun føyk opp, og mens lillesøster fikk pusset tennene, sto E foran alfabetplakaten sin, og dro sammen bokstaver som bare det. Og fortsatte i boka vi skulle lese. Hun har lært det nesten helt av selg selv, jo!

Så stolt jeg er! :)

Skrevet 15. desember 2010

1 kommentar:

Anette {foreldremanualen} sa...

Gratulerer med ny blogg, gleder meg til å følge deg inn i det nye året. ;-)