lørdag 1. januar 2011

Åpent brev til Snåsa-mannen (eller andre med helbredende evner)

Jeg misbruker visst skuldra mi... jeg lar meg stresse, jeg bærer på to jenter, jeg bruker data-mus og tastatur, jeg stryker fin-klær (hvertfall når det er 17. mai), jeg støvsuger og vasker gulv av og til. I perioder er resultatet av dette at jeg får såkalt senebetennelse i skuldra. Som nå.

Jeg har hatt det før. Har vært hos lege, som ga meg betennelsesdempende medisiner, og henvisning til fysioterapaut. Ble jo bedre etter en stund med mindre aktivitet og behandling. Neste gang det oppsto oppsøkte jeg naprapat. Han mente bestemt ikke det var snakk om betennelse, og behandlet (AU-AU-AU!!!) og gav meg øvelser. Ble bedre igjen.

Så er smertene der igjen. Det er veldig vondt! Vanskelig å finne en god liggestilling når jeg skal sove, og vanskelig å bære på jentene. Har kjøpt smertestillende krem, som ikke virker så veldig, og begynt på en betennelsesdempende kur.

Har søkt litt på nettet, og det er virkelig ikke lett å bli klok på hva som kan hjelpe. Noen sier at ro må til, andre sier at man må trene opp skuldra. Noen sverger til akupunktur, fotsoneterapi eller kålblad-omslag (!). Det siste har jeg tenkt å prøve, for det er jo lett tilgjengelig, hvertfall :-)

Jeg er sikker på at det finnes effektiv hjelp der ute, men jeg har ikke råd eller tid til å finne ut av hva som kan hjelpe meg. Jeg vil bli kvitt smerten, NÅ!

Skrevet 20. mai 2009

Ingen kommentarer: