lørdag 1. januar 2011

Fredag

At det kan være så stor forskjell på fredager!

Den dagen har begge jentene fri fra barnehagen, og som oftest er det meg som er hjemme sammen med dem. Jeg prøver jo å legge opp dagen med tanke på jentene, men det er ikke til å legge skjul på at jeg også prøver å få gjort litt høyst nødvendig husarbeid. Men det har vist seg at det ikke alltid er like lett...

Det er mulig påska blir litt endra til neste år, for Langfredag var nemlig forige fredag. Helt sant, det er virkelig den lengste fredagen jeg har opplevd! Ungene, og jeg, var virkelig helt umulige!!! Vi krangla, hylte og grein etter tur. E vant garantert lokalmesterkapet i trassing. Jeg vant ikke mesterskapet i tålmodighet. Ingenting var greit. Det hjalp nesten ingenting med en tur ut, selv om vi sang fint for sauene til Alf. Turen endte med to sutregrinejenter som ikke orket gå opp bakken. Da Rune kom hjem var jeg virkelig helt pumpa!

I dag sto vi visst opp med riktig bein alle sammen, og det selv om begge jentene er litt forkjøla. Alt har gått som smurt! Vi kosa oss med frokost, jentene kosa seg sammen med å se på TV mens jeg fikk rydda og ordna litt. Etterpå hang vi opp litt av jentenes barnehageproduksjon på veggen. Mens jeg gjorde enda litt mer husarbeid fikk E i oppdrag å rydde på rommet. Det var så koselig å overhøre de to perlevennene småprate koselig og fredelig. Og så stolte de ble da mamma ble overraska og glad for hvor flinke de hadde vært til å rydde!

Dagen bare fortsatte i samme spor, ingen kranglig, ingen trass. Å få litt besøk er jo også med på å gjøre dagen fin.

At det kan være så stor forskjell på fredager!

Skrevet 18. desember 2009

Ingen kommentarer: